Πίσω στην κορυφή

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Έναρξη μαθημάτων 8:25 π.μ. Λήξη μαθημάτων: 2:50 μ.μ.

Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου-Δραπετσώνας

"Δεν υπάρχει τίποτα που να μην μπορεί να το εκφράσει η τέχνη"

Θεατρική Παράσταση - Ο Μικρός Πρίγκιπας

tn 20180612111847341 0001

Χορωδία

tn Afisa Sxoleio Keratsini

Σχολικός ΠειραιΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 2018

peraiaautlh

Μαθητικό Καλλιτεχνικό Φεστιβάλ Δήμου Κερατσινίου Δραπετσώνας 2018

mathitiko festival 2018 exo

Παράσταση

afisa vouli

Έκθεση Μικρογλυπτικής

mikrogliptiki prosklisi

Πώς να αξιολογήσετε μια ιστοσελίδα

Για να αξιολογήσετε μια ιστοσελίδα (web-page) και να αποφασίσετε αν θέλετε να την χρησιμοποιήσετε για την έρευνά σας, αναζητήστε τα παρακάτω:

Σκοπός: Γιατί δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα;

  • Για Ενημέρωση

Παράδειγμα: νόμοι, κανονισμοί και υπηρεσίες (ιστότοποι (web-sites) κυβερνητικών, κρατικών, τοπικών φορέων), διαθέσιμες συλλογές και υπηρεσίες (ιστότοποι βιβλιοθηκών), διαθέσιμα μαθήματα, προγράμματα και υπηρεσίες (ιστότοποι εκπαιδευτικών φορέων).

  • Για Διασκέδαση

Παράδειγμα: παιχνίδια, παζλ, εικόνες, βιβλία, περιοδικά, κουτσομπολιά, πληροφορίες για τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές εκπομπές, διασημότητες, φανταστικοί χαρακτήρες.

  • Για Ανταλλαγή πληροφοριών

Παράδειγμα: χόμπι (γενεαλογία, συλλογή γραμματοσήμων), αγελαίες προτιμήσεις-οπαδισμός (ηθοποιοί, διασημότητες, θεάματα).

  • Για Διαφήμιση/Πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας (επιχειρήσεις/μάρκετινγκ)
  • Για Επιρροή απόψεων, πεποιθήσεων, εκλογών (ιστότοποι υποστήριξης)

Παράδειγμα: υπέρ/κατά {ζήτημα}, πραγματικές και χιουμοριστικές ιστοσελίδες εκλογικών υποψηφίων.

  • Για Παροχή ειδήσεων της επικαιρότητας

Παράδειγμα: τα τρέχοντα γεγονότα, αθλητική επικαιρότητα (τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί, εφημερίδες).

  • Για Προσωπική απόλαυση

Παράδειγμα: ιστοσελίδες που δημιουργούνται από άτομα (παιδιά ή ενήλικες) που δεν συνδέονται με καμία ομάδα ή οργανισμό. Αυτές μπορεί να έχουν οποιουσδήποτε από τους προαναφερθέντες σκοπούς και σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να παρέχουν άριστες πληροφορίες ή/και συνδέσμους (links ), αν και οι περισσότερες από αυτές τις ιστοσελίδες είναι για διασκέδαση.

Χορηγός/Ιδιοκτήτης: Σε τι τύπο παρόχου internet ή οργανισμό διαδικτύου βρίσκεται η ιστοσελίδα; (Προέλευση).

•     Κυβερνητική υπηρεσία: κρατική, νομαρχιακή, δημοτική (η διεύθυνση περιλαμβάνει συχνά την κατάληξη .gov). Οι κυβερνητικοί ιστότοποι έχουν "επίσημες" πληροφορίες. Για παράδειγμα, το κείμενο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ή ένα νομοσχέδιο ή ψήφισμα, αποτελούν πρωταρχικές πηγές και ως εκ τούτου αποτελούν πολύτιμους πόρους.

•     Εκπαίδευση: Ιδρύματα όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (η διεύθυνση περιλαμβάνει συχνά την κατάληξη .edu)

Οι εκπαιδευτικοί ιστότοποι παρέχουν "επίσημη" εκπροσώπηση σε οργανισμούς που προσφέρουν εκπαίδευση. Τα μαθήματα, τα προγράμματα διδασκαλίας, η σχολή και το προσωπικό, οι βιβλιοθήκες, κλπ., καταγράφονται λεπτομερώς στο διαδίκτυο για τους νυν και μελλοντικούς φοιτητές και γονείς. Επιπλέον, πολλοί εκπαιδευτικοί ιστότοποι έχουν ιστοσελίδες που προβάλλουν την έρευνα σχολών. Οι ιστοσελίδες των τμημάτων (συμπεριλαμβανομένης της βιβλιοθήκης) έχουν συχνά συνδέσμους με άλλους ιστοτόπους ανά θέμα -ένας καλός τρόπος να βρείτε ιστοσελίδες που συνιστώνται από κάποιον πεπειραμένο στον τομέα. Οι εκπαιδευτικοί ιστότοποι ενδέχεται να περιλαμβάνουν ιστοσελίδες που δημιουργούνται από μαθητές για προσωπική διασκέδαση (βλ. παραπάνω).

•     Επιχειρήσεις/Εταιρείες (η διεύθυνση συχνά περιλαμβάνει την κατάληξη .com)

Αυτοί οι ιστότοποι δημιουργούνται για την προώθηση των αγαθών και υπηρεσιών μιας εταιρείας. Ορισμένες εταιρείες παρέχουν συνδέσμους που οδηγούν στις ετήσιες εκθέσεις τους. Είναι εξαιρετικά απίθανο ο επίσημος ιστότοπος μιας εταιρείας να περιλαμβάνει αρνητικές πληροφορίες σχετικά με αυτήν την εταιρεία.

•     Ενώσεις: Επαγγελματικές, Εμπορίου, Ψυχαγωγίας (η διεύθυνση περιλαμβάνει συχνά την κατάληξη .org)

Οι ιστότοποι των διαφόρων ενώσεων έχουν σχεδιαστεί για τη στρατολόγηση νέων μελών και την παροχή πληροφοριών στα υπάρχοντα.

•     Ειδησεογραφικός οργανισμός: τηλεόραση, εφημερίδα, ραδιόφωνο (η διεύθυνση περιλαμβάνει συχνά την κατάληξη .cοm)

Οι ειδησεογραφικοί ιστότοποι προωθούν τις εκπομπές, τους σταθμούς ή τα έντυπα των δημιουργών τους. Ένας αυξανόμενος αριθμός των δημοσιεύσεων τους διατίθενται αποκλειστικά στο διαδίκτυο. Αυτοί οι ιστότοποι παρέχουν πληροφόρηση σε ερευνητές όπου κι αν βρίσκονται.

•     Προσωπικές (μεμονωμένες)

Αυτές οι ιστοσελίδες δημιουργούνται για τη διασκέδαση του δημιουργού, της οικογένειας και των φίλων του. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου μια σελίδα προσωπικού ενδιαφέροντος μπορεί να έχει πληροφορίες ή συνδέσμους για πληροφορίες που είναι ακαδημαϊκές ή με άλλο τρόπο εξαιρετικά αξιόπιστες, αλλά θυμηθείτε ότι "κάθε ηλίθιος μπορεί να δημιουργήσει έναν ιστότοπο -και έχει," έτσι πρέπει να είστε προσεκτικοί κατά την πρόσβαση σε αυτές τις ιστοσελίδες.

Οργάνωση και περιεχόμενο: Είναι η σελίδα οργανωμένη και εστιασμένη; Είναι καλά σχεδιασμένη; Είναι σωστά γραμμένο το κείμενο; Είναι οι σύνδεσμοι σχετικοί και κατάλληλοι; Επιβεβαιώνει τη λειτουργία των συνδέσμων που προτείνει (dead links);

Προκατάληψη -πολιτική ή άλλη πάγια στάση (του συντάκτη ή του χορηγού): Ορισμένες ιστοσελίδες έχουν μια εγγενή προκατάληψη που επηρεάζει όλα όσα εμφανίζονται σε αυτές. Είναι ο συγγραφέας ή ο χορηγός:

•     αριστερός/ακτιβιστής;

•     δεξιός/συντηρητικός;

•     κεντρώος;

•     Ομάδα ή ένωση πολιτικής δράσης;

•     επιχείρηση;

Ημερομηνία παραγωγής/αναθεώρηση: Πότε δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα; Πότε αναθεωρήθηκε για τελευταία φορά; Πόσο ενημερωμένοι είναι οι σύνδεσμοι της; Παραμένουν λειτουργικοί οι σύνδεσμοι που παρέχει;

Χρησιμότητα: Είναι η ιστοσελίδα σχετική με το τρέχον ερευνητικό πρόγραμμα; Μια εμπεριστατωμένη, καλά γραμμένη κλπ. σελίδα δεν πρόκειται να σας βοηθήσει αν δεν αναφέρεται στο θέμα σας. Ρωτήστε, "είναι αυτό χρήσιμο για μένα;" Εάν είναι χρήσιμο, τι κάνει;

•     υποστηρίζει ένα επιχείρημα

•     αντικρούει ένα επιχείρημα

•     δίνει παραδείγματα (αποτελέσματα έρευνας, πρωτογενή ευρήματα έρευνας, μελέτες περιπτώσεων, περιστατικά)

•     παρέχει "λανθασμένες" πληροφορίες που μπορούν να αμφισβητηθούν ή να προκαλέσουν εύλογη διαφωνία;

Πολύ σημαντικό:

Έχει η ιστοσελίδα έναν αναγνωρίσιμο, αξιοσέβαστο συγγραφέα και/ή χορηγό; Εάν όχι, η σελίδα πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή. Οι πληροφορίες που βρέθηκαν "στον ιστό" έχουν τόσο λίγη αξιοπιστία όσο οι πληροφορίες που βρέθηκαν "σε ένα βιβλίο" ή "σε ένα άρθρο". Η ασαφής ιδιοκτησία συχνά σημαίνει ότι δεν αποτελεί αξιόπιστη ερευνητική πηγή.

Δημιουργός αρχή/συγγραφέας: Ποιος είναι υπεύθυνος για τη σελίδα; Είναι ο συντάκτης ειδικός σε αυτό τον τομέα; Τι άλλο έχει γράψει ή παράγει; Ο συγγραφέας παρέχει μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου; Πόσο ακριβείς είναι οι παρεχόμενες πληροφορίες; Έχει προφανή προκατάληψη;

Τι είναι?

•     ιστοσελίδα αποκλειστικά

•     άρθρο σε περιοδικό, προσπελάστηκε είτε απευθείας στον ιστό είτε μέσω ενός ευρετηρίου ή άλλου τύπου βάσης δεδομένων (για παράδειγμα, τα άρθρα με πλήρες κείμενο στο LexisNexis, Academic και Academic Search Premier)

•     κυβερνητική πηγή

•     κείμενο (ή περιγραφή με άλλα μέσα) μιας παρουσίασης που δόθηκε σε εργαστήρι ή διάσκεψη

•     δημιουργική γραφή (ποίημα, μυθιστόρημα, διήγημα)

•     μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

•     ηλεκτρονική λίστα ή ανάρτηση σε ηλεκτρονικό φόρουμ (social media)

•     σχολικό σχέδιο

•     blοg

•     wiki

•     αρχείο καταλόγου βιβλιοθήκης, κ.λπ.

Τα άρθρα περιοδικών, οι κυβερνητικές πηγές, οι παρουσιάσεις εργαστηρίων/συνεδρίων και οι ιστοσελίδες δημιουργικής γραφής, μπορεί να διατίθενται και σε έντυπη μορφή ή όχι.

Ακροατήριο: Σε τι είδους αναγνώστη απευθύνεται η ιστοσελίδα; Είναι το επίπεδο κατάλληλο για τις ανάγκες σας; Είναι η σελίδα για:

•     γενικούς αναγνώστες,

•     σπουδαστές (όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων) και πτυχιούχους,

•     ειδικούς ή επαγγελματίες,

•     ερευνητές ή μελετητές;

Κάλυψη: Η σελίδα καλύπτει συνολικά το θέμα, εν μέρει ή είναι επισκόπηση;

Εικονογραφήσεις: Είναι σαφής η πρόθεση των γραφικών, είναι αυτά σχετικά και με επαγγελματική εμφάνιση; Προσθέτουν ή βελτιώνουν το περιεχόμενο τα γραφικά;

Ασφάλεια: Χρησιμοποιούνται συστήματα ασφαλείας ή/και κρυπτογράφησης όταν είναι απαραίτητο;

Συνοπτική έκδοση του τρόπου αξιολόγησης μιας ιστοσελίδας από το Colorado State University. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την αξιολόγηση ιστοσελίδων επισκεφθείτε τον ιστότοπο του πανεπιστημίου: https://libguides.colostate.edu/howtodo/evaluatewebpage

Η μετάφραση και η προσαρμογή του κειμένου έγινε από τον Dr. Αλέξανδρο Βαλσάμη (mailto:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) για τον ιστότοπο του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Κερατσινίου-Δραπετσώνας.

Άδεια χρήσης:

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC BY-SA

Ωράριο λειτουργίας

Έναρξη μαθημάτων: 8:25 π.μ.

Λήξη μαθημάτων: 14:50 μ.μ.

8 Διδακτικές ώρες

Στοιχεία Επικοινωνίας

Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου Δραπετσώνας
Ελ. Βενιζέλου 98, Κερατσίνι
Τ.Κ. 18755
Τηλ: 210 4613060, email: gymkallk@sch.gr
    
 

Copyright © 2018 Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Κερατσινίου-Δραπετσώνας Rights Reserved.

Δημιουργία ιστοσελίδας: Καραγιαννοπούλου Ελισάβετ, Εκπαιδευτικός Πληροφορικής