Πίσω στην κορυφή
Το σχολείο μας συμμετέχει σε Σχολικό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και στηρίζεται από Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ). Στο πλαίσιο αυτής συνεργάζεται με την ψυχολόγο κα Καφετζή Μαριάννα και την κοινωνική λειτουργό κα Μερτζιάνη Ειρήνη, οι οποίες βρίσκονται στο σχολείο μας κάθε Πέμπτη.
Η ΕΔΥ αποτελεί πρωτοβάθμιο όργανο για την εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών/τριων σε σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης. Ο νέος αυτός θεσμός επιδιώκει να συμβάλει στην ψυχοσυναισθηματική, κοινωνική και γνωστική ανάπτυξη των μαθητών/τριων και την ενδυνάμωση όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο ρόλος του είναι συμβουλευτικός και υποστηρικτικός προς τους/τις μαθητές/τριες, τις οικογένειές τους και τους/τις εκπαιδευτικούς.
Η ΕΔΥ τηρεί το επαγγελματικό απόρρητο και νομιμοποιείται να εμπλακεί υποστηρίζοντας τον/την μαθητή/τρια μόνο μετά από τη σύμφωνη γνώμη του γονέα/κηδεμόνα και την έγγραφη συγκατάθεσή του.
Όσοι από τους γονείς/κηδεμόνες ενδιαφέρονται να παρασχεθεί συμβουλευτική υποστήριξη στα παιδιά τους, καλούνται να δώσουν τη συγκατάθεσή τους, συμπληρώνοντας το έντυπο συναίνεσης ΕΔΩ και να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με την διεύθυνση του σχολείου.
Επίσης, όσοι γονείς/κηδεμόνες επιθυμούν να συμμετάσχουν οι ίδιοι σε συμβουλευτική υποστήριξη πρέπει να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με το σχολείο, ώστε να δρομολογηθεί το ραντεβού τους.
Παρακαλούμε τις υποψήφιες και τους υποψήφιους των πανελλήνιων εξετάσεων, να ενημερωθούν από τους κάτωθι σύνδεσμους για τις ημερομηνίες και την διαδικασία των πανελλήνιων εξετάσεων 2023.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε όιτ οι μαθητές και οι μαθήτριες που κατοικούν σε απόσταση μεγαλύτερη των 2,500μ από το σχολείο, δικαιούνται την έκδοση κάρτας Ο.Α.Σ.Α για την μετακίνησή τους με την αστική συγκοινωνία. Η ελεύθερη μετακίνηση θα ισχύει μόνο για την διαδρομή από και προς το σχολείο. Για την έκδοση της κάρτας θα χρειαστεί η συμπλήρωση της παρακάτω αίτησης καθώς και ένας πρόσφατος λογαριασμός ΔΕΚΟ (για να πιστοποιηθεί η διεύθυνση κατοικίας). Η αποστολή των δικαιολογητικών θα γίνεται ηλεκτρονικά με την υποσημείωση "υπόψη κ.Στεφανή". Για την δική σας ενημέρωση παραθέτουμε το ΦΕΚ και την τροποποιητική απόφαση που αναφέρεται στην διαδικασία έκδοσης κάρτας Ο.Α.Σ.Α.
ΑΙΤΗΣΗ , ΦΕΚ , ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΦΕΚ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ Τηλ. 6942469547 & 6936596736 & 6973870392
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Εμφανίζονται οι:
Μαριτίνα Κυριακίδου
Γιώργος Χάλαρης
Λήψη-Μοντάζ:
Αναστασία Αλευριάδη
Οι Αρχαιολόγοι του Μέλλοντος σε μουσική Βαγγέλη Παπαθανασίου - Μυθωδία
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στον 3ο Πανελλήνιο Διγωνισμό Καλλιτεχνική Εκφραση και διαστημικές Εικόνες της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών .
Δύο παιδιά ανακαλύπτουν ένα σχολικό σακίδιο του σήμερα στο μακρινό 2300 μ.Χ. Οι εικόνες γύρω τους φουτουριστικές όπως γίνεται όταν η τέχνη στρέφεται στο μέλλον. Μας δείχνουν την κίνηση, τη φευγαλέα εικόνα, τη μεταμόρφωση, το τρεμόπαιγμα και την αίσθηση που δημιουργείται όταν ένα αντικείμενο κινείται με ταχύτητα. Ο σεβασμός των παιδιών στο παρελθόν με το βλέμμα προσηλωμένο πάντα στο μέλλον γεννά και σε μας τους μεγαλύτερους την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.
Αλλάζει κάτι στα δικαιολογητικά με τα οποία πρέπει να προσέρχονται οι μαθητές στις σχολικές μονάδες;
Οι δηλώσεις για πιστοποιητικά εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού ράπιντ τεστ ή σελφ μαθητών που φοιτούν σε δημόσιες σχολικές μονάδες συνεχίζουν να υποβάλλονται στην πλατφόρμα edupass.gov.gr, ενώ οι δηλώσεις σελφ τεστ μαθητών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες συνεχίζουν να υποβάλλονται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.
Αυτό που αλλάζει είναι ότι τα δύο δωρεάν εβδομαδιαία σελφ τεστ πλέον θα διενεργούνται και από τους εμβολιασμένους μαθητές. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους, και της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας. Το τεστ θα διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη και την Παρασκευή.
Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, παρέχεται ένα επιπρόσθετο σελφ τεστ – άρα, την πρώτη εβδομάδα, οι μαθητές θα προμηθεύονται δωρεάν και θα πρέπει να κάνουν 3 σελφ τεστ. Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας, κατ’ εξαίρεση, τα σελφ τεστ πρέπει να γίνουν έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Παρασκευή, για τον περιορισμό της διασποράς του ιού, δεδομένης μάλιστα της ιδιαίτερης περιόδου των γιορτών με τους αυξημένους συγχρωτισμούς.
Τι θα γίνεται αν μαθητής διαγνωστεί θετικός σε COVID-19; Για πόσο καιρό προβλέπεται καραντίνα; Πότε και με ποιους όρους επιστρέφει στο σχολείο;
Αν ένας μαθητής διαγνωστεί θετικός στον COVID-19, τότε θα μπαίνει σε απομόνωση για 5 ημέρες τουλάχιστον. Η απομόνωση θα διακόπτεται μετά από 5 ημέρες (α) εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού – υποχωρούν, και (β) με αρνητικό σελφ τεστ. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό σελφ (ή ράπιντ) τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται.
Τα απαραίτητα δικαιολογητικά των ανεμβολίαστων εκπαιδευτικών διατηρούνται ως έχουν.
Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί υποβάλλονται σε 2 δωρεάν σελφ τεστ την εβδομάδα. Το τεστ θα διενεργείται 2 φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη και την Παρασκευή. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους, και δεδομένης της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας.
Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, παρέχεται ένα επιπρόσθετο σελφ τεστ – άρα, την πρώτη εβδομάδα, οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα προμηθεύονται δωρεάν και θα πρέπει να κάνουν 3 σελφ τεστ. Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας, κατ’ εξαίρεση, τα σελφ τεστ πρέπει να γίνουν έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Παρασκευή, για τον περιορισμό της διασποράς του ιού μετά τον αυξημένο συγχρωτισμό των διακοπών των Χριστουγέννων. Την ίδια περίοδο, οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να προμηθευτούν ένα σελφ τεστ με δική τους δαπάνη, επιπλέον των δύο τακτικών τους ράπιντ τεστ.
Τι προβλέπεται για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19 εκτός σχολείου; Δηλαδή, τι γίνεται όταν, π.χ., υπάρχει κρούσμα στο σπίτι;
Σε περίπτωση που μαθητές ή εκπαιδευτικοί είναι στενές επαφές κρούσματος COVID-19 εκτός σχολείου:
Τι θα γίνεται αν εκπαιδευτικός διαγνωστεί θετικός σε COVID-19; Για πόσο καιρό προβλέπεται καραντίνα; Πότε και με ποιους όρους επιστρέφει στο σχολείο;
Αν εκπαιδευτικός διαγνωστεί θετικός στον COVID-19, τότε θα μπαίνει σε απομόνωση για 5 ημέρες τουλάχιστον. Η απομόνωση θα διακόπτεται μετά από 5 ημέρες (α) εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού – υποχωρούν, και (β) με αρνητικό σελφ τεστ για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς, και αρνητικό εργαστηριακό έλεγχο (ράπιντ ή PCR) για τους μη εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό σελφ ή ράπιντ τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται. Όταν εξέλθουν από την καραντίνα, οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του ΥΠΕΠΘ ΕΔΩ
Το σχολείο μας με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, συμμετείχε στο θεατροπαιδαγωγικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα δίκαια των ανθρώπων» που σχεδίασε και υλοποίησε το Θέατρο του παπουτσιού . Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με την οικονομική υποστήριξη και υπό την Αιγίδα του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού .
Στο πρόγραμμα συμμετείχε το τμήμα της Γ1 Γυμνασίου και καθηγητές τριών διαφορετικών ειδικοτήτων, ο κ.Αστρεινίδης Αλέξανδρος (Ιστορία) ,η κ.Ιωαννίδου Ελένη (Γαλλικά) ο κ.Τόλης Ευάγγελος (Λογοτεχνία) συνεργάστηκαν με τους υπεύθυνους του προγράμματος για μια διαθεματική προσέγγιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων .
Στο παρακάτων βίντεο μπορείτε να δείτε φωτογραφίες απο την κοινή δράση με το Καλλιτεχνικό σχολείο Αθηνών που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας .
ΠΑΝΝΕΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΕ.Λ. 2022 : ΥΠΟΒΟΛΉ ΑΙΤΗΣΗΣ -ΔΗΛΩΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ
Ως προθεσμία για την υποβολή της Αίτησης – Δήλωσης όλων των υποψηφίων που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ έτους 2022, ορίζεται το χρονικό διάστημα
από Τετάρτη 1-12-2021 ως και Δευτέρα 13-12-2021
Για όλες τις πληροφορίες και τα έντυπα ακολουθήστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ
ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ edupass.gov.gr
Παρακαλούμε πατήστε ΕΔΩ για αναλυτικές οδηγίες για την πλατφόρμα edupass.gov.gr
ΦΕΚ για τον τρόπο με τον οποίο θα εξεταστούν τα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ από το 2022 και εφεξής και ισχύει για όλους τους υποψηφίους (μαθητές και αποφοίτους)
Παρακαλούμε συμβουλευτείτε τον σύνδεσμο ΕΔΩ για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων Γενικού Λυκείου από το ακαδημαϊκό έτος 2022-23 και εφεξής σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4610/2019 (Α’ 70), με το άρθρο 7 του ν. 4692/2020 (Α’ 111) και εκ νέου με τον ν. 4777/2021 (Α’ 25).
Διάκριση του σχολείου μας
στο διαγωνισμό με θέμα «Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή» για μαθητές/τριες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης.
Θερμά συγχαρητήρια στην μαθήτρια του σχολείου μας Πηνιώ Τσακλίδου (μαθήτρια το 2020-2021 της Α Λυκείου )στο διαγωνισμό με θέμα «Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή» .
Συγχαίρουμε επίσης θερμά όλους και όλες τους μαθητές/τριες που συμμετείχαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό καθώς και την καθηγήτρια τους κα Αβαγιανού Ρένα για την ενθάρυνση των δημιουργικών ταλέντων των μαθητών μας και την ευαισθητοποιήση τους σε θέματα κλιματικής αλλαγής .
Μπορείτε να δείτε το έργο που νίκησε καθώς και τα έργα των υπολοίπων μαθητών /τριων στο παρακάτω βίντεο .
Ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση για τον εμβολιασμό στη μαθητική κοινότητα
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων κατανοώντας την ανάγκη ορθής και σε βάθος ενημέρωση των μαθητών /τριών και των γονέων /κηδεμόνων τους διοργανώνει την Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2021 ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα " Ενημέρωση για τον Εμβολιασμό Παιδιών και Εφήβων 12-17 ετών ".
Πατήστε ΕΔΩ για περισσότερες πληροφορίες
Υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου
Aπό την Δευτέρα 19-7-2021 μέχρι και την Τετάρτη 28-7-2021 και ώρα 24:00, όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov με τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) και τον 8ψήφιο κωδικό εξετάσεων.
Για την υποστήριξη της υποβολής του Μ.Δ., Το σχολείο μας θα λειτουργήσει ανεξάρτητα από την προγραμματισμένη εφημερία η οποία είναι κάθε Πέμπτη , την Τετάρτη 21-07-2021 και Τετάρτη 28-7-2021. . Ωράριο λειτουργίας 8:30– 14:00 .
Αυτές τις ημέρες, οι υποψήφιοι θα μπορούν να αποκτήσουν κωδικό ασφαλείας (αν δεν πρόλαβαν ή αν τον έχασαν) ή/και να αναιρέσουν το ήδη οριστικοποιημένο Μ.Δ., για να οριστικοποιήσουν αμέσως εκ νέου ένα άλλο Μ.Δ. ζητώντας οποιαδήποτε βοήθεια ή συμβουλή από το Λύκειό τους.
Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο
Μέσα στην ίδια αποκλειστική προθεσμία από την Δευτέρα 19-7-2021 μέχρι και την Τετάρτη 28-7-2021 και ώρα 24:00, με το ίδιο password, οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλουν το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (ΠΜΔ) για τα Δημόσια ΙΕΚ, στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov.gr
Χορεύοντας…
«Στο καιρό της καραντίνας»
Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές και τους καθηγητές χορού του σχολείου μας κ.Ανδριοπούλου Κατερίνα ,κ. Λούβαρη Σεταινίδου Καρολίνα ,κ. Λουκάτο Τάκη , κ.Μπουμπάκη Άρια και ιδιαίτερα την κ . Δημητροπούλου Εύη για την σκηνοθεσία και το μοντάζ του βίντεο Art lovers για τις όμορφες χορευτικές στιγμές .
Συγχαρητήρια στην κ. Κανδρούδη Μαρίνα και στους μαθητές της για τα εξαιρετικά Καλλιγραφήματα ( σχηματικά ποιήματα) , τους όμορφους πίνακες ζωγραφικής , τις εκπληκτικές αφίσες με την τεχνική του κολάζ και τα ποιήματα εμπνευσμένα από λογοτεχνικά έργα τα οποία μπορείτε να δείτε ΕΔΩ .
Οι μαθήτριες/τες της Α’ γυμνασίου της κατεύθυνσης του
θεάτρου/κινηματογράφου, γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου
δίνοντας την ερμηνευτική τους προσέγγιση, στα αντίστοιχα 17 πρώτα από
τη συλλογή των σονέτων του Άγγλου δραματουργού.
Ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ ήταν Άγγλος ποιητής και θεατρικός συγγραφέας.
Θεωρείται ευρέως ως ο σημαντικότερος συγγραφέας που έγραψε στην
αγγλική γλώσσα και ένας από τους σημαντικότερους δραματουργούς
παγκοσμίως.
Στην εποχή της βασίλισσας Ελισάβετ του 16ου αιώνα κυκλοφορούν χιλιάδες
σονέτα, κυρίως κατώτερης ποιότητας, που αναπαράγουν κοινότοπα εγκώμια
του έρωτα, με επιφανειακό μόνο στόχο την ομοιοκαταληξία. Εξαιρούνται
οι μαέστροι του είδους όπως ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, που καταφέρνουν
επιτυχώς να συνδυάσουν τη διάνοια με τη μουσικότητα των στίχων.
Στόχος του Σαίξπηρ είναι να δείξει στα ποιήματα του ότι δεν υπάρχει
συγκεκριμένη θεωρία ή ορισμός του τι είναι έρωτας ή ομορφιά.
Μήνυμα του Ιάκωβου Καμπανέλλη Για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου
Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου
Μήνυμα του Ιάκωβου Καμπανέλλη Για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου (2001)
Νομίζω πως το θέατρο δε θα πάψει ποτέ να υπάρχει. Νομίζω, όσο κι αν αυτό μπορεί να ακούγεται σαν παράδοξο, πως αυτή η πανάρχαιη Τέχνη, είναι και Τέχνη του μέλλοντος. Όχι επειδή θα το θέλουν αυτό οι δημιουργούντες το θέατρο, συγγραφείς, ηθοποιοί, σκηνοθέτες και λοιποί συντελεστές κάθε θεατρικής παράστασης, αλλά επειδή θα το θέλει και στο μέλλον το κοινό, οι θεατές, εσείς.
Πού στηρίζω αυτή την αισιόδοξη πρόβλεψη για το μέλλον του θεάτρου; Στη σκέψη πως το θέατρο είναι δημιούργημα μιας ψυχικής ανάγκης του ανθρώπου που δε θα την αποβάλλει ποτέ. Σας καλώ να σκεφτούμε αυτή τη στιγμή όλοι μαζί, κάτι που – κατά κάποιο τρόπο – δικαιολογεί αυτά που σας λέω: μοιάζει κιόλας με παλιά ιστορία το ότι ο άνθρωπος περπάτησε στο Φεγγάρι! Δε μας κάνει πια εντύπωση το ότι ένα διαστημόπλοιο πήγε στον Άρη κι έφερε δείγματα του εδάφους του! Έχει αρχίσει η κατασκευή του τεράστιου διαστημικού σταθμού που θα δέχεται ακόμη και τουρίστες του διαστήματος, καθώς και νεόνυμφους για το γαμήλιο ταξίδι τους. Είναι πια κατάσταση ρουτίνας το ότι κάποια άλλα διαστημόπλοια εξερευνούν πλανήτες που βρίσκονται στα άκρα του ηλιακού μας συστήματος και στέλνουν φωτογραφίες τους στη Γη! Παρ’ όλο λοιπόν που σήμερα ζούμε στην εποχή κατάκτησης του διαστήματος, ταυτόχρονα πηγαίνουμε και στο θέατρο, στο χώρο μιας Τέχνης που υπάρχει και λειτουργεί με τα ίδια λιτά μέσα από τους καιρούς που το μέτρημα των ωρών με το ηλιακό ωρολόγιο ήταν μέγα τεχνολογικό επίτευγμα.
Την αποδεδειγμένη πια διαχρονική σχέση του ανθρώπου με το θέατρο, εγώ την θεωρώ σαν αιώνια σχέση. Γιατί πιστεύω πως το θέατρο εξελίχθηκε σε κοινωνικό φαινόμενο, αλλά, άρχισε σαν φυσικό φαινόμενο από τα χρόνια που ο πρωτόγονος ακόμα άνθρωπος άρχισε να απομνημονεύει τα βιώματά του και να τα αναπαριστά στη φαντασία του. Να προσχεδιάζει τις πράξεις του και να φαντάζεται πώς θα τις εκτελέσει. Ο πρώτος θίασος και οι πρώτες θεατρικές παραστάσεις σχηματίστηκαν στο νου του ανθρώπου. Είναι μια έμφυτη ανάγκη και ικανότητα του κάθε ανθρώπου να δημιουργεί παραστάσεις. Έχετε ποτέ συνειδητοποιήσει πως ο καθένας μας, χωρίς εξαίρεση, διαθέτει έναν ιδιωτικής χρήσεως θίασο στον οποίο εμείς οι ίδιοι είμαστε ο πρωταγωνιστής και ο θεατής. Και αρκετά συχνά μάλιστα και συγγραφέας και σκηνοθέτης και σκηνογράφος αυτού του θιάσου; Πότε και πώς; Μα αυτό δεν κάνουμε όταν προετοιμαζόμαστε για μια ενδιαφέρουσα ή κρίσιμη συνάντηση και τη φανταζόμαστε για να επιλέξουμε πώς θα συμπεριφερθούμε; Παραστάσεις του ιδιωτικής χρήσεως θιάσου μας δεν είναι οι αναμνήσεις μας; Καθώς και τα καθ’ ύπνον όνειρά μας;
Αν λοιπόν νομίζω πως το θέατρο δε θα πάψει ποτέ να υπάρχει, είναι γιατί πιστεύω πως ο άνθρωπος δε θα πάψει ποτέ να ζει χωρίς την αγωνία αυτής της αυτογνωσίας... Χωρίς την υπαρξιακή ανάγκη να γίνεται θεατής του εαυτού του και των πράξεών του... Τα ψυχικά συστατικά μας δηλαδή, απ’ τα οποία προέκυψε η Τέχνη του Θεάτρου, η οποία αναγεννιέται επί χιλιάδες χρόνια, και θα αναγεννιέται όσο θα υπάρχουν επί γης άνθρωποι – αλλά άνθρωποι όπως εμείς, παιδιά του έρωτα ενός πατέρα και μιας μάνας και όχι προϊόντα επιστημονικών εργαστηρίων.
Ι.Κ.
Μήνυμα της Helene Mirren για την παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου
Athens, March 11th 2021
Helene Mirren: Μήνυμα Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2021
Σ’ αυτόν τον τόσο δύσκολο καιρό για τις ζωντανές παραστατικές τέχνες, πολλοί καλλιτέχνες, τεχνικοί, μάστορες και γυναίκες αγωνίζονται να επιβιώσουν σε ένα επάγγελμα ήδη γεμάτο ανασφάλεια.
Ίσως, αυτή η διαρκής ανασφάλεια του επαγγέλματός τους, τους έχει κάνει περισσότερο ικανούς να αντεπεξέλθουν στην πανδημία, με οξυδέρκεια και κουράγιο. Σε αυτήν τη νέα συνθήκη, η φαντασία τους διοχετεύτηκε σε ευρηματικούς, ψυχαγωγικούς και συγκινητικούς τρόπους επικοινωνίας, σε μεγάλο βαθμό με τη βοήθεια του διαδικτύου.
Οι άνθρωποι λένε μεταξύ τους ιστορίες, από τη στιγμή που εμφανίστηκαν στον πλανήτη. Η όμορφη τέχνη του θεάτρου θα επιβιώσει για όσο διάστημα οι άνθρωποι θα είναι στη γη.
Η δημιουργική ορμή των συγγραφέων, των σκηνογράφων, των χορευτών, των τραγουδιστών, των ηθοποιών, των μουσικών, των σκηνοθετών δεν θα παύσει ποτέ, και στο πολύ κοντινό μέλλον θα ανθίσει ξανά με νέα ενέργεια και νέα κατανόηση του κόσμου τον οποίο όλοι μοιραζόμαστε.
Περιμένω με ανυπομονησία!
Μετάφραση από τα αγγλικά για το Ε.Κ.Δ.Ι.Θ.
Εύη Προύσαλη
Γενική Γραμματέας Ε.Κ.Δ.Ι.Θ.
Διδάσκουσα στο Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών, Ναύπλιο
Δρ. Θεατρολογίας – Κριτικός Θεάτρου